Mariusz Frąc, Prezes MaWo Group i członek Zarządu Stowarzyszenia Ambasador Polskiego Transportu ostro o działaniach polskiego rządu, które nakładają coraz trudniejsze zadania na zawodowy transport. Śmiało mówi, że to co robi administracja rządowa zabija polskie firmy transportowe.
Subskrybuj kanał YouTube #biznesnaostro i oglądaj cały odcinek
Wojciech Romaniuk, prezes Stowarzyszenia Ambasador Polskiego Transportu oraz MaWo Group uczestniczył w największym forum dotyczącym zmian w polskiej gospodarce i światowej ekonomii. To miejsce spotkań ludzi polityki, biznesu i nauki. To platforma wymiany myśli i możliwość zaprezentowania branży transportowej najważniejszym osobom w Polsce.
Nasz przedstawiciel branży transportowej rozmawiał z Marszałkiem Województwa Dolnośląskiego – Pawłem Gancarzem – o sytuacji dolnośląskich form transportowych. Wymieniał poglądy z profesorami Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Politechniki Wrocławskiej na temat przyszłości transportu w Europie. Bardzo ciekawe spostrzeżenia na temat ostatnich strajków naszej branży zostały odnotowane z samorządowcami z Dolnego Śląska, tj. Prezydentem Legnicy – Maciejem Kupajem, Prezydentem Świdnicy – Beatą Moskal – Słaniewską czy Burmistrzem Brzegu – Ireneuszem Furą.
– Okazuje się, że transport to dziedzina, która wbrew pozorom interesuje wiele osób i zaczyna być dostrzegana przez świat polityki i biznesu. Świadczą o tym także rozmowy podczas tegorocznego Forum Ekonomicznego w Karpaczu z wice Ministrem Spraw Zagranicznych i zespołem jego współpracowników. Rozmawialiśmy o izbach gospodarczych w krajach Unii Europejskiej, które mogą pomóc polskiej branży transportowej – mówi Wojciech Romaniuk.
Rozmawiano o konieczności zmian przepisów dla transportu, które są zbyt obciążające polskiego przewoźnika i powodują dzisiaj jego mniejszą konkurencyjność względem przedsiębiorców transportowych z innych krajów UE.
Przewoźnicy, dalej niesiemy informacje o naszej branży i postulatach, które mają zmienić trudną sytuację polskiego transportu. Zobaczcie wywiad Mariusza Frąca dla ogólnopolskiego wydawnictwa - Gazety Finansowej o kryzysie polskich przewoźników.\
Z Mariuszem Frącem, prezesem Zarządu MaWo Group Sp. z o.o. oraz członkiem Zarządu Stowarzyszenia Ambasador Polskiego Transportu, rozmowa o wyzwaniach z jakimi mierzy się branża transportowa i o tym czego potrzeba, aby przedsiębiorcy reprezentujący nasz sektor mogli rozwijać swoją działalność. Obejrzyj cały wywiad:
O JDG w transporcie, Certyfikacie Kompetencji Zawodowych, postulatach branży transportowej związanych z kryzysową sytuacją polskich przewoźników.
✅ Stowarzyszenie Ambasador Polskiego Transportu powstało po to, aby bronić polskich Przewoźników. Zachęcamy wszystkich przedsiębiorców transportowych do kontaktu i zapisywania się w szeregi. Stowarzyszenie nie pobiera żadnych składek. To jest organizacją non-profit.
📧 Napisz do SAPT: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Szymon Ostrowski z kanału #biznesnaostro rozmawia o biznesie, przedsiębiorczości i finansach. A gościem tego odcinka jest WOJCIECH ROMANIUK, prezes Stowarzyszenia AMBASADOR POLSKIEGO TRANSPORTU oraz prezes MaWo Group, zajmującej się rozliczeniami kierowców, doradztwem prawnym oraz księgowością i kadrami dla przewoźników.
Dlaczego polski transport ma tak duże problemy? Co zmieniają przepisy unijne w naszej branży, a co jest związane ze zmianami polskiej legislacji? Jaka czeka nas przyszłość i dlaczego strajkujemy?
Stowarzyszenie Ambasador Polskiego Transportu oraz Stowarzyszenie Przewoźników Drogowych TRANS w sobotę, 13 lipca, na trasie S5 pomiędzy Prusicami a Trzebnicą, wraz kilkudziesięcioma przedsiębiorcami transportowymi w prawie 50-ciu ciężarówkach, przeprowadzili własną akcję strajkową w obronie polskiego transportu.
Polscy przedsiębiorcy transportowi strajkują, bo mają już dość. Polskie firmy transportowe zaczynają bankrutować. Nie chce nas wspierać rząd z Ministerstwem Infrastruktury. Dzisiaj nie mówimy już o złej sytuacji, tylko o przetrwaniu. Za chwilę polski obywatel nie kupi codziennie każdego z podstawowych produktów w sklepie, a właściciel zakładu produkcyjnego nie otrzyma materiałów do produkcji na czas. Bo wszystko musi dojechać na końcu i tak na kołach!