Aktualności

Najnowsze wieści ze stowarzyszenia

Planowane wprowadzenie zakazu wydawania licencji dla transportu międzynarodowego może okazać się dużym problemem dla polskich przewoźników.

Planowane wprowadzenie zakazu wydawania licencji dla transportu międzynarodowego może okazać się dużym problemem dla polskich przewoźników.

W przestrzeni medialnej pojawiła się propozycja Ministerstwa Infrastruktury, która mówi o tym, że zostanie nałożony zakaz wydawania licencji dla transportu międzynarodowego.  Z drugiej strony słyszymy, że związek ZMPD  starał się również o wprowadzenie zakazu wydawania wypisów do licencji, na kolejne nowo zakupione pojazdy.

Co to oznacza dla transportu?
To oznacza poważne konsekwencję dla branży. Kolejny raz widzimy konkretne grupy lobbingowe, które chcą w Polsce zablokować rozwój transportu z segmentu MŚP - mówi Wojciech Romaniuk, prezes stowarzyszenia Ambasador Polskiego Transportu

Gdyby tak się stało, to przysłowiowy Kowalski, obywatel Polski, nie mógłby założyć firmy transportowej. 
Jak można pomyśleć w taki sposób, aby zakazać rozbudowania floty pojazdów lub zwykłej wymiany tablic rejestracyjnych po wykupie z leasingu? - pyta Mariusz Frąc, członek zarządu SAPT. Ta sytuacja jest z jednej strony związana z walką o polski transport i jego obroną przed kapitałem wschodnim oraz nieuczciwą konkurencją, z drugiej jednak, proponowane zmiany trafiają we wszystkich polskich przewoźników. 

Czy taki przepis będzie można ominąć?
Z pewnością tak. Przykładowo od dzisiaj do końca roku powstaną setki firm z licencją transportową, którą będzie można nabyć. Można odnieść wrażenie, że takie zmiany nic nie dadzą, a jedynie utrudnią życie Polakom, którzy chcieliby założyć firmę transportową. 
- Myślę, że obejście przepisu skończy się tak, że polskie firmy przeniosą się na przykład do Czech, co zresztą już zaczęło mieć miejsce po zniesieniu diet. Z problemem zostaje polski przedsiębiorca, nie wspierany realnie przez nasze stowarzyszenia transportowe, a wschodni kapitał da sobie radę inaczej - twierdzi Mariusz Frąc 
SAPT zwraca uwagę na ten proceder i chce z nim walczyć. Stowarzyszenie chce konsolidować i wzmacniać polską branżę transportową. Zamierza wypracować inne metody, niż blokady dróg, które nic nie dają.


Ciekawym i dobrym rozwiązaniem jest uszczelnienie użyczania certyfikatu kompetencji zawodowych, który pozwala uzyskać licencję na wykonywanie działalności transportowej. 
- Instytucje do tego powołane powinny lepiej weryfikować osoby i firmy, które mają otwarte dziesiątki działalności z PKD transportowym - podkreśla Wojciech Romaniuk.
W kontekście transportowym, warto pomyśleć o ograniczeniu na terytorium Polski możliwości prowadzenia firm z kapitałem białoruskim i rosyjskim, a dalej uszczelnić proces wydawania licencji transportowych dla wszystkich obcych podmiotów. 
- W naszej opinii powinny odbywać się w tej sprawie konsultacje społeczne. Z całą branżą transportową, z każdym Związkiem Pracodawców Firm Transportowych czy stowarzyszeniem, a nie tylko w wybranymi. Obecnie proponowane zmiany są bardzo szkodliwe dla uczciwych przewoźników. Oszuści i tak poradzą sobie inaczej - konkluduje Mariusz Frąc z SAPT

Zaczyna się walka o polski transport Jakich zmian domaga się branża?

Zaczyna się walka o polski transport Jakich zmian domaga się branża?

Branża TLS jest najsilniejszą gałęzią polskiej gospodarki oraz europejskim liderem. Niestety w ostatnich latach wiele czynników sprawia, że kryzys zwłaszcza u przewoźników, pogłębia się. Niekorzystne przepisy unijne, sytuacja na wschodniej granicy, czekające zmiany w związku z zaostrzeniem limitów emisji dwutlenku węgla, także w transporcie ciężkim, przyczyniają się do nerwowej sytuacji oraz potrzeby reakcji ze strony Ministerstwa Infrastruktury.

– Jako część świata transportu, który wspieramy od wielu lat, nie mogliśmy dłużej biernie czekać. Przykre jest to, że istniejące do tej pory stowarzyszenia, nie zareagowały zupełnie, gdy zmieniały się przepisy np. dotyczące diet zagranicznych dla kierowców (niezgodne z polską konstytucją), ani w zasadzie w żadnej innej sprawie, która przyczyniła się do kryzysu. Dlatego powołaliśmy Stowarzyszenie Ambasador Polskiego Transportu i udaliśmy się z konkretnymi postulatami do Ministerstwa Infrastruktury – mówi Wojciech Romaniuk, prezes MaWo Group oraz współzałożyciel SAPT.

Stowarzyszenie Ambasador Polskiego Transportu powstało po to, aby bronić polskich Przewoźników. Zachęcamy wszystkich przedsiębiorców transportowych do kontaktu i zapisywania się w nasze szeregi. Nie pobieramy żadnych składek. Jesteśmy organizacją non-profit.

Napisz do SAPT:

kontakt@ambasadorpolskiegotransportu.pl

https://brief.pl/zaczyna-sie-walka-o-polski-transport-jakich-zmian-domaga-sie-branza/

Jakich zmian domaga się branża transportowa?

Jakich zmian domaga się branża transportowa?

Kryzys w branży transportowej jest już faktem. Przebiegi polskich ciężarówek w pierwszym kwartale 2024 roku zmniejszyły się o 4,7 % w porównaniu do analogicznego okresu zeszłego roku. Jakich zmian domagają się przedstawiciele branży i z jakimi postulatami udali się do polskiego rządu? 

– Jak wynika z danych systemu e-Toll, Ilość przejechanych kilometrów przez polskie ciężarówki w kraju spadła o 4,7%. Jest to duża różnica, bo aż o 67,98 mln km tylko w pierwszym kwartale. Jeżeli przełożymy to na jednostki pieniężne daje nam to około 67,98 mln euro obrotu. Można z tego wyciągnąć kolejne winsoki, np. ile stracił na tym budżet państwa w sensie podatkowym. Przyjmując uproszczone liczenie, jest to około 20% tej sumy... czyli mniej więcej 13,59 mln euro – tłumaczy Wojciech Romaniuk, prezes MaWo Group oraz współzałożyciel SAPT.

za: https://autoexpert.pl/artykuly/jakich-zmian-domaga-sie-branza-transportowa

MaWo Group

Wszystkie usługi dla transportu w jednym miejscu

Wojciech Romaniuk i Mariusz Frąc tworzą nowe perspektywy dla polskiego transportu

Wojciech Romaniuk i Mariusz Frąc tworzą nowe perspektywy dla polskiego transportu

- To było bardzo dobre dobre spotkanie. Pokazało ono, że nasze intencje dotyczące zmian legislacyjnych dla polskiego transportu są słuszne i zostały wysłuchane oraz zrozumiane. Czuję, że to bardzo dobry start dla naszego stowarzyszenia, jak i całej naszej branży - powiedział po wyjściu ze spotkania Wojciech Romaniuk, prezes SAPT.

Na apel SAPT odpowiedział najszybciej Minister Infrastruktury. Przedstawiciele stowarzyszenia odbyli pierwsze robocze spotkanie z panią Renatą Rychter, Dyrektor Departamentu Transportu Drogowego w Ministerstwie Infrastruktury. Było bardzo merytorycznie. Rozmawiano przede wszystkim o problemie diet przy transporcie międzynarodowym, ale także o innych aspektach wpływających na rozliczenia kierowców i koszty przedsiębiorców transportowych. Poruszono także skalę i jakość lobbowania na rzecz naszej branży.

- Jesteśmy pod wrażeniem zaangażowania pani dyrektor Renaty Rychter, dlatego dziękujemy za dobrą rozmowę. Napawa nas ona dużym optymizmem i wierzymy, że uda nam się wspólnie poprawić kondycję polskich przewoźników - podsumowuje Mariusz Frąc, członek Zarządu SAPT.

Stowarzyszenie Ambasador Polskiego Transportu powstało po to, aby bronić polskich Przewoźników. Zachęcamy wszystkich przedsiębiorców transportowych do kontaktu i zapisywania się w nasze szeregi. Nie pobieramy żadnych składek. Jesteśmy organizacją non-profit.

Napisz do SAPT:

kontakt@ambasadorpolskiegotransportu.pl

 

za: https://etransport.pl/wiadomosc,73658,nowe_perspektywy_dla_polskiego_transportu.html

 

Wywiad z Wojciechem Romaniukiem

Wywiad z Wojciechem Romaniukiem

Stowarzyszenie AMBASADOR POLSKIEGO TRANSPORTU. Jesteśmy po to, aby głos branży transportowej był mocniejszy i został usłyszany przez polski rząd. Potrzebujemy regulacji polskiego rynku transportowego jak tlenu. Jesteśmy pierwszą organizacją transportową w Polsce, która reprezentuje faktyczne potrzeby Przewoźników.

Wywiad wideo z prezesem stowarzyszenia.

Spotkanie w Ministerstwie Infrastruktury

Spotkanie w Ministerstwie Infrastruktury

Ministerstwo Infrastruktury zaprosiło Stowarzyszenie Ambasador Polskiego Transportu do rozmów w celu poprawy prowadzenia działalności transportowej przez polskich Przewoźników.

Image

Adres Stowarzyszenia

59-307 Raszówka
ul. Witosa 3B

Skontaktuj się z nami

zadzwoń: 608 221 991
napisz e-mail

Wsparcie

Prowadzisz firmę branży transportowej i potrzebujesz wsparcia?
Skontaktuj się z nami!